Co biznesowy #DressCode ma wspólnego z instytucją zachowku?

Posted on

 

Biznesowy dress code. To brzmi dość jednoznacznie. Czym jest? Zbiorem zasad ubioru w biznesie – ma być prosto, elegancko, profesjonalnie. Jak się jednak okazuje, z biznesowym dress code’m jest jak z instytucją zachowku. Niby proste, niby oczywiste, ale im głębiej grzebiesz, tym trudniej ogarnąć.

Jako że o butach wiemy już wiele (zapraszam do wpisu o butach), chciałabym skupić się w dziś na krótkim od omówieniu rodzajów biznesowego dress code’u. W dalszych częściach cyklu będę szczegółowo przybliżała charakterystykę każdego z nich.

Zaczynamy!

Biznesowy dress code dzieli się na cztery kategorie. Podział ten, jak się okazuje, jest podziałem ogólnie przyjętym na całym świecie (piszą o tym nie tylko wspomniane przeze mnie w poście o butach autorki książki „Dress code dla kobiet”, lecz także np. Luke Henderson założyciel portalu BusinessBagReview.com (USA), czy Samantha Lee – specjalistka do spraw profesjonalnego wizerunku pracująca dla Business Insider.com (UK).

Biznesowy dress code można podzielić na:

  1. Business Professional lub Business Formal, najbardziej restrykcyjny z biznesowego dress code’u, obowiązujący od poniedziałku do piątku (w niektórych korporacjach prawniczych obowiązuje cztery dni w tygodniu np. bez piątków). Dla wolnych strzelców – zasad business professional powinno się trzymać wtedy, kiedy mamy zaplanowane wyjścia do sądów czy spotkania z klientami.

Rekomendowane kolory:czerń, biel, beż, szary, błękit, granat. Dla lubiących szaleństwo: bordo, ciemna zieleń. Tak i tyle w temacie szaleństwa w Business Professional 😉

 

  1. Interview– zasady obowiązujące podczas rozmów kwalifikacyjnych (o dziwo różnią się one nieco od zasad Business Professional).

 Rekomendowane kolory:jak w pkt 1

  1. Business Casual – najprościej rzecz ujmując to taki Business Professional ale trochę bardziej na luzie. Ma być wygodnie, ale profesjonalnie (np. Panie – spódnice/sukienki do lub za kolano, jeśli swetry to tylko jednokolorowe, bez wzorów, Panowie koszule, koszule + sweter). Niedozwolone są jeansy, trampki, adidasy.

UWAGA PANOWIE: w Business Casual dopuszcza noszenie mokasynów, w Business Professional stanowczo NIE (przypominam wpis o butach dla Pań – mokasyny w przypadku Pań dozwolone w Business Professional – czyli w kwestii butów mamy więcej swobody J).

Niektóre korporacje wprowadzają tzw. casual Friday, gdzie w piątki dozwolony jest właśnie Business Casual lub nawet Casual.

Rekomendowane kolory: więcej swobody, do kolorów z pkt 1 dodać można czerwień, zieleń, przy czym, jeśli zdecydowane kolory to ubrania powinny być jednolite, bez wzorów, khaki i inne „kolory ziemi”.

 

  1. Casual– mówiąc o casual w kontekście biznesowego dress code’u również musimy pamiętać o pewnych zasadach – np. Panie nie powinny nosić zbyt dużych dekoltów, zbyt prześwitującej garderoby, Panowie powinni unikać koszulek bez kołnierzyków. UWAGA – zdaniem ekspertów do spraw profesjonalnego wizerunku z Business Insider, legginsy w Casual są dozwolone, ale tylko czarne J

Rekomendowane kolory: duża swoboda, ale z głową np. wściekłe róże niekoniecznie!!

 

Zdaję sobie sprawę z tego, że dzisiejszym wpisem nie wyjaśniłam właściwie niczego;) Każdy bowiem z rodzajów biznesowego dress code’u wymaga odrębnego, szczegółowego wyjaśnienia.

Dlatego też kolejny wpis z cyklu #DressCode będzie dotyczył wyłącznie Business Professional i uprzedzam od razu, będzie długi!!

 

 

Zdjęcia:

BartłomiejZackiewiczGdzieJestFotograf

www.businessinsider.com

0 Comments

Leave a comment

Your email address will not be published.

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Centrum Prawa Żywnościowego A.Szymecka-Wesołowska D.Szostek sp. j. Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest Centrum Prawa Żywnościowego A.Szymecka-Wesołowska D.Szostek sp. j. z siedzibą w Warszawie.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem biuro@food-law.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.